Rekordy przeładunkowe w gdańskim porcie 2015 roku

Rekordowe przeładunki w porcie w Gdańsku 2015 roku.

Port DCT na dzień dzisiejszy jest największym portem na naszym wybrzeżu, zaczął także stanowić ogromnie ważny węzeł logistyczny. Wpływ na to mają liczne inwestycje zrealizowane w minionych latach, a także trafione decyzje jakie podejmowali włodarze tego obiektu. Jakiś czas temu władze portu DCT poinformowały, że już upływie jedenastu miesięcy aktualnego roku zanotowano rekordową ilość rozładowanych towarów, czyli 32.5 miliona ton. Ale mając na uwadze to, że jest przecież jeszcze grudzień, to są spore szanse na to, że obrót wzrośnie do pełnych 35 milionów. Takiego obrotu nie udało się wcześniej uzyskać żadnemu polskiemu portowi, tak naprawdę to port w Gdańsku jest pierwszym, który osiągnie taki rezultat. Istotne jest także to, że już kolejny raz port ten bije rekordy rozładunków, regularnie je powiększając o dziesięć do dwudziestu procent. W aktualnym roku dynamika wzrostu utrzymuje się na poziomie trzynastu procent, a że już w listopadzie plany zostały sporo przekroczone, więc końcówka powinna wyglądać naprawdę doskonale jeśli chodzi o względy biznesowe.Rekordy przeładunkowe w gdańskim porcie 2015 roku

Jednak portowe władze na pewno nie chcą osiąść na laurach. W komunikatach dla prasy podkreślają, że na ten wynik spore znaczenie mają przeprowadzone wcześniej inwestycje, ale także zapowiadają kolejne, mające jeszcze bardziej poprawić znaczenie tego miejsca. Na dzień dzisiejszy realizowany lub planowany jest szereg projektów, w tym rozbudowa terminala kontenerowego DCT, kolejne terminale paliwowy i masowy a także miejsce do kompleksowej obsługi statków w Bazie Paliw Płynnych. Do roku 2020 jest planowane zainwestowanie około dziewięciu miliardów, z jakich siedem to będą środki finansowe spółek prowadzących działalność w porcie. Zarząd portu także planuje wyłożyć całkiem dużą sumę, bo około miliarda złotych, co będzie największym do tej pory planem inwestycyjnym. Według wstępnych planów całość prac ma być wykonana w czasie najbliższych pięciu lat, ale na pewno w międzyczasie będą się pojawiać nowe potrzeby, jeszcze bardziej zwiększające możliwości konkurowania portu. Przez te wszystkie rzeczy właściciele portu planują, że w kolejnych dziesięciu latach ilość przeładowywanych towarów zwiększy się trzykrotnie.

Tłumacz

Wizyty
Visits today: _